Aworldfulloffanfics

Direktlänk till inlägg 13 oktober 2013

No one gives a damn about me, except from you del 4

Av Moa Tomlinson - 13 oktober 2013 19:43

Då kommer del 4 C: Kommer inte ha några bilder och kommer sluta med "Vad har hänt" grejen C: Som jag sa då alltså kommer inläggen se annorlunda ut tills jag har bestämt mig helt hur dom ska se ut C:

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 Aprils perspektiv

 

Fizzy verkade riktigt trevlig och jag gillade henne. Hon tog tag i min friska hand och tog med mig upp för trappan. Det var fullt av folk där och alla pratade huller om buller. "Everyone, This is April" Sa Fizzy. "Hi April" Sa allihopa. Jag vinkade blygt och sedan började prata om allt de pratade om innan igen. "Well they aren't so social" sa Fizzy och började skratta. "Come here I'll take care of your arm" Sa hon sedan och tog mig till badrummet. Jag fick sätta mig på en bänk och Fizzy tog fram en massa saker. "This can hurt a little bit" Sa Fizzy och tog tag i någon trasa. Jag nickade. Jag hatade smärta, det är den värsta känslan som finns. Då brännde det till vid såret. "Ouch" Mumlade jag. "sorry" Sa Fizzy. Jag började vänja mig lite vid smärtan. "Done" Log Fizzy. Jag log tillbaka. Hon tog fram ett bandage som hon lindade runt mitt sår. "Thanks" Log jag. "No problem. I didn't want the boys help you, everything would be such a mess" Fnissade hon. Jag började också fnissa. Fizzy tog undan alla saker och jag hoppade ner från bänken. Min t-shirt och min tjocktröja var helt blodiga, eftersom att jag hade tagit av dom för att linda runt såret. "I'll get you some clothes, but umh you're so tiny and I don't know, maybe you can wear my clothes? Because Lotties clothes are to big for you I think" Sa hon osäkert. Jag nickade. Hon försvann ut ur badrummet och kom tillbaka någon minut senare med famnen full av tröjor och linnen. "I didn't know what you wanted so I took a couple of things that you can try" Log hon. Jag log tillbaka och tog en ljusgrön t-shirt som jag testade. Den satt perfekt. "It looks really good on you" Log fizzy. "Thanks, but I think it looks better on you" Log jag tillbaka medan jag vred och vände på mig framför spegeln. "Are you ready to meet the others? Daisy and Pheobe will be very happy to meet you" Fnissade Fizzy. "Yeah" svarade jag. Vi gick ur badrummet och in i vardagsrummet där alla satt och pratade. "Hi" Sa jag blygt. "Hi April" svarade alla samtidigt. "April, can you tell us why we found you on the ground and why you said you dad should kill you?" Frågade Louis. "Sure" Svarade jag och berättade allting. JAg berättade hur det var att komma hem den där dagen, hur lurad jag blev av pappa när han kom ut ur fängelset, hur hemska de senaste sju åren hade varit, Att alla mina vänner hade lämnat mig. Allting verkligen. "Wow, It seems like you've been trough a lot" Sa Liam. Jag nickade och började kännsa hur tårarna rann ner för mina kinder, och till slut gick inte tårarna att kontrollera längre. Jag grät och grät och grät. Tillslut kände jag hur någon kramade om mig. Jag tittade upp och såg Louis mamma. "Everything will be fine" Log hon. "You can stay here as long as you want to" Fortsatte hon. "Thanks" Sa jag mellan mina snyftningar. "Do you like tea?" Frågade hon. Jag nickade. "Fizzy can you make a cup of tea to April?" Frågade hon Fizzy. "Of course" Log Fizzy. "Thank you" Snyftade jag. Några minuter senare var min kopp te klar. Jag fick sitta i en fåtolj och dricka den. Den var riktigt god och uppfriskande. Efter jag hade druckit koppen med te kände jag mig mycket bättre. Kvällen gick och jag lärde känna alla riktigt bra. Jag tyckte om alla förutom en person, Alexie. Hon var bara så falsk och verkade inte bry sig om nån annan än sig själv. Jag fick till och med reda på att Niall, Liam, Harry, Zayn och Louis var med i ett band som hette One Direction. De verkade vara kända över i stort sätt hela världen. Jag fattar inte hur jag inte ens har hört talas om dom förut. Slår vad om att Alexie bara är med Harry för att han är känd, det skulle inte förvåna mig. Fler och fler började gå och lägga sig nu, jag bestämde för att lägga mig jag med. Jag skulle sova i en av sofforna. Hela vardagsrummet vart fullt med madrasser, det var där alla gäster sov. Niall hade offrat sin plats i soffan till mig, vilket var väldigt snällt av honom. Jag var en av dom sista som gick och la mig. Men när jag hade lagt mig ner kunde jag inte sova. Alla hade somnat och klockan var typ 3. Himlen var helt stjärnklar och jag bestämde mig för att gå ut och få lite frisk luft. Jag smög tyst ut ur vardagsrummet och ut på trädgården. Jag la mig ner i gräset och tittade upp mot himlen. Den var jättevacker. Jag hörde fotsteg men orkade inte bry mig. "Nice sky, isn't it?" Hörde jag en irländsk röst säga. Det var Niall, det visste jag. Både för att jag kände igen hans röst och för att jag också hade fått veta att han var från Irland- "Yeah" Svarade jag. Han kom och la sig bredvid mig. Jag la mitt huvud på hans bröstkorg och hörde hans hjärta slå, lite fortare än vanligt. Han hade ingen tröja på sig och han var jättevarm och det gav mig rysningar i hela kroppen. Vi låg tysta en stund och kollade upp på himlen. Till slut somnade jag. Jag hade mardrömmar den natten. Alla var om pappa. Just när pappa skulle hugga mig med en kniv ( i drömmen) vaknade jag. Jag var helt svettig och andfådd. Det var fortfarande natt. "Nightmare?" Frågade Niall. "Yeah" svarade jag tyst. "Go back to sleep now. I'm here and nothing can hurt you" Viskade han i mitt öra och med de orden kände jag mig trygg. Jag somnade igen och den har gången sov jag hela resten av natten utan några som helst mardrömmar. Jag vaknade nästa morgon av att jag hörde fågelkvitter. Jag öppnade ögonen och solen sken mig rakt i ansiktet. Det var en härlig känsla. Jag tittade upp och mötte Nialls perfekta leende och hans havsblå, underbara ögon. "Good morning" Sa han. "Good morning" försökte jag säga men allt blev en enda stor gäsp. "How long have you waiting for me to wake up?" Frågade jag sen. "I don't know, but I promised you that I would be here with you and I keep my promises" Log Han. "Ok" Log jag tillbaka. Vi bestämde oss för att gå in i huset. Vi gick in i köket och där satt Louis mamma, Johannah. "Hi" log hon. "good morning" log jag och Niall tillbaka. "Is anyone awake?" Frågade jag Johannah. "No it's just the three of us" svarade hon. "Ok" Sa jag. Jag och Niall bestämde oss för att äta frukost. Vi gjorde varsin skål med mjölk och cornflakes. Vi satt och åt och pratade jättelänge. En efter en började de andra vakna. Jag log varje gång jag tänkte på vad som hänt under natten och Jag skulle aldrig glömma den, det var en av de bästa någonsin.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Förlåt att delen blev så kort, men jag hoppas ni gillade den iallafall! C: Har skrivit på den i typ lite mer än 2 timmar cx Men jag hade verkligen inga idéer. Jag tror att inläggen kommer se ut såhär från och med nu C: God natt, sov så gott Klicka här

 
 
Ingen bild

Matildaa :)

14 oktober 2013 20:41

Sjukt bra :')

Moa Tomlinson

14 oktober 2013 21:18

Tack :) ska skriva mer så fort som möjligt :) (typ imorgon)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Moa Tomlinson - 5 november 2013 16:55

Hej hej! :3 har bestämt mig för att ta en paus från bloggplatsen ett tag, men jag finns på wattpad (wattpad.com eller wattpad appen) där jag skriver en fanfic som heter Unknown Brother. Det är såklart en 1D fanfic c; Mitt användarnamn på wattpad är M...

Av Moa Tomlinson - 31 oktober 2013 15:18

Då kommer del 9 c; hoppas ni har stått ut med väntan! och föressten, JAG ÄLSKAR STORY OF MY LIFE! <333 Kanske lägger ut en bild på baby jag sen bara för att, ni vet liksom story of my life c; Men det är bara ett kanske :3 -----------------------...

Av Moa Tomlinson - 31 oktober 2013 14:39

Hej! Här kommer ett litet länkbyte! (:  ------------------------------------------------------------                                          odstorys.blogg.se         Turn Your Face handlar om 19 åriga Zoe som lever ett rätt konstigt...

Av Moa Tomlinson - 30 oktober 2013 00:03


Jag är så sjukt ledsen att jag inte har skrivit, men jag har haft fullt upp hela lovet! :c men jag ska försöka skriva nästa del imorgon, jag lovar :3 det kommer en bild på några av mina presenter, men inte alla :3 men godnatt och håll tummarna på att...

Av Moa Tomlinson - 22 oktober 2013 18:28

Såå jag lovade ju att jag skulle skriva idag c: Men är lite out of ideas så kapitlet kanske blir kort och lika dåligt som det förra :/ Men iallafall hade jag No"provet"(familjequiz som min klass kallar det xD) idag och det gick väl bra antar jag :3 M...

Presentation


Är en tjej på (snart) 12 år som älskar One Direction och att skriva fanfics om dom (även om de inte alltid är så bra) C: Läs gärna, pöss pöss C:

Fråga mig

2 besvarade frågor

נυѕт ηυ

 Just nu skriver jag på fanficen No one gives a damn about me, except from you ^^ Skriver så ofta jag kan C: 

April är en 17 årig tjej som har ett hemskt liv. Hon blir misshandlad av sin pappa och har inga vänner i skolan. Allt detta började en dag för 7 år sen. Kommer hon någonsin lyckas fly och få ett bättre liv och lämna det förflutna bakom sig? Det får du veta om du läser C: 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14 15 16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<<
Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lucky Clover - Busy

Ovido - Quiz & Flashcards