Aworldfulloffanfics

Direktlänk till inlägg 16 oktober 2013

No one gives a damn about me, except from you del 6

Av Moa Tomlinson - 16 oktober 2013 16:37

DÅÅÅÅ KOMMER STUNDEN VI ALLA HAR VÄNTAT PÅ: DEL 6!! :DDD Förlåt om jag är så himla överdriven men är så himla glad (idag också men idag vet jag varför) FÖR JAG HAR FÅTT 1D STÅPLATSBILJETTER TILL DEN 14 OCH DET BETYDER ATT JAG SKA GÅ BÅDE DEN 13:E OCH DEN 14:E! :D vill inte skriva mer om det, då det finns vissa som inte fick gå och sånt :3 Men nu ska jag iallafall skriva^^

------------------------------------------------

Jag och Fizzy gick runt på alla gator och tittade efter intressanta butiker. Vi gick in i rätt många men jag köpte inte mycket, Fizzy köpte nästan allt hon provade (vilket var väldigt mycket). "Look, Chanel" Sa Fizzy och pekade på en affär lite längre bort från där vi stod. "You haven't bought that much yet, you really need something" Log fizzy. Jag nickade. "So let's try chanel" Fortsatte hon. Vi hade gått runt i stort sett hela dagen och jag orkade inte mer nu, men jag behövde ju trots allt mer kläder, så jag fortsatte. Vi gick in på channel och tittade runt lite. Jag hittade en jättesnygg, glittrig, svart klänning. Den var tajt från midjan och uppåt och sen från midjan och ner var den jättefluffig. Jag älskade den. Fizzy såg att jag kollade på den och kom närmare mig. "That would look awesome on you" Log hon. "Thanks" log jag tillbaka. Jag hittade en i storlek XS, den skulle nog sitta bra på mig. Jag tog med den till en provhytt och testade den. Jag tittade mig i spegeln, och den satt riktigt bra, förutom att den var lite för stor över brösten, och även lite överallt. Men jag bestämde mig för att den storleken var bra iallafall, för jag kanske skullle växa lite nu när jag kan få mat och sånt igen. Fizzy satt utanför provhytten och väntade på mig. Jag öppnade dörren och gick ut. "Wow, you look amazing in that" Log Fizzy och jag kunde inte låta bli att le jag med. "Oh, you have a lot of scars on your arms, does it hurt?" Sa Hon sedan och hennes leende försvann. "No, but The scars on my heart hurts a lot and I don't know if they heal again, never. Maybe some of them, but not everyone" Sa jag, samtidigt som en ensam tår rann nerför min kind. Jag torkade bort den fort och tror inte att Fizzy märkte något. "Aww, come here" Sa hon och gav mig en stor kram. "We'll buy that dress for you and maybe some of your scars will be healed?" Fortsatte hon och log. Jag nickade och log stort jag med. Jag bytte om till Fizzys kläder som jag hade lånat och sedan gick vi och betalade klänningen. Den var riktigt dyr men Fizzy tyckte att jag var värd det. Jag kunde inte fatta hur otroligt omtänksam hon egentligen var. "Let's by you some matching shoes to the dress" Sa hon jätteexalterad, till och med mer exalterad än vad jag var. Jag fnissade till lite och det fick Fizzy att också börja fnittra. Vi gick längs en gata och Fizzy stannade utan för en affär som hette "1D world". "Look! 1D world is in London now" Sa Fizzy och drog mig in i affären. Då förstod jag vad "1D world! var för något. Det var någon affär där man kunde köpa One Direction saker, och jag förstår att Fizzy ville det då Louis är med där. "I just need to buy an "I love Louis" T-shirt" Sa hon. "Haha, of course you do" Log jag. "You need an "1D loves me" t-shirt" Fnissade hon. "I'll buy one for you" Fortsatte hon sedan och vi började skratta lite. En grupp med tjejer pekade på oss och pratade med varandra. De kom fram. "Hi, aren't you Fizzy?" Frågade en. "Yeah" Svarade Fizzy. "OMG OMG I WISH I WAS YOU YOU ARE SO LUCKY CAN I TAKE A PICTURE?" Sa en och var på väg att skrika. "Of course" Svarade Fizzy och tog en bild med var och en av tjejerna. "Can you tell Louis I love him the next time you meet him?" Frågade en av tjejerna, hon hade börjat gråta. "Of course" Log Fizzy. Tjejen log stort. "Good bye, and you are really beautiful Fizzy and you should be proud of your life" Sa hon och log ännu större. Hon och hennes tjejer gick iväg. Fizzy köpte tröjorna och sedan gick vi därifrån.  Vi gick en i nån skoaffär där jag köpte ett par svarta klackskor. Efter det var vi jättetrötta och bestämde oss för att åka hem. Vi gick på bussen och åkte hem. Jag hade tydligen somnat på vägen hem. Vi kom hem till Fizzy och när vi kom dit ramlade vi ihop på hennes säng och "dog". Jag hade köpt en del tröjor, en del byxor, klänningen, skorna, några andra par skor och 1D loves me tröjan. "Oh wait, I forgot. I bought one more thing to you at 1D world" Sa Fizzy och tog fram något ur en av hennes 1000000 påsar. Hon ceklade ut den och det var en stor, röd "onepiece" som det stod one direction på. "Now, you are a real directioner" Skojade hon och gav mig onepiecen. Den verkade riktigt skön så jag tog på mig den, och den satt jättebra. Hon tog ur en blå ur sin garderob som hon tog på sig själv. Vi båda log stort. Vi packade upp resten av våra grejer och jag fick en låda att lägga allt i. Vi gick ut ur rummet och in i köket, där alla satt och åt. "Nice clothes gurls" Sa Louis och log. "Thank you, you too" Fnissade Fizzy. Då tittade jag på Louis och såg att han inte hade någon tröja på sig. Han tittade också ner på sin bara överkropp. "Oh yeah, it's very nice" Sa han och alla började skratta. Jag och Fizzy satte oss vid bordet och började äta vi med, vi var verkligen vrålhungriga. Det kändes som att jag aldrighade ätit mat förut, för jag åt och åt och åt, det kändes nästan till och med pinsamt för att jag åt så himla mycket. Till slut var alla klara. Tiden gick och till slut blev klockan 9 och det var ingen idé att hitta på nåt speciellt. Niall, Liam, Harry, Zayn, Danielle, Perrie och Alexie skulle hem, så jag, Louis och Fizzy bestämde att vi skulle titta på Mama. Vi poppade popcorn, satte oss i soffan och startade filmen. Fizzy vart jätterädd och vägrade se mer efter typ en halvtimme. Hon tröck ansiktet mot min axel så hon inte skulle behöva se, och så småningom somnade hon. Jag tyckte också att filmen var asläskig, men jag bestämde mig för att se hela ändå, vilket jag gjorde. När filmen var slut var klockan nästan 11. Det hade varit en lång dag idag och jag var trött, så jag bestämde mig för att sova. Inatt skulle jag sova i gästrummet. "Good night" Sa jag till Louis medan jag försiktigt lyfte bort Fizzys huvud från min Axel och la en kudde under det. "Nighty" svarade Louis och jag gick bort till gästrummet. Jag tog av mig mina byxor och strumpor, sedan la jag mig i sängen. Jag somnade nästan direkt och sov hela netten utan några som helst mardrömmar, konstigt nog. Nästa morgon vaknade jag av att solen sken in genom fönstret. Jag tittade ut och himlen var helt klarblå och jättevacker. Jag tittade på klockan, den var 8. Jag kunde lika gärna gå upp. Jag gick till köket där Johannah gjorde frukost. "Good Morning" Sa hon och log stort. "Good morning" Svarade jag och log stort jag med. "Here you are som tea" Sa Johannah och gav mig en kopp med te. Det luktade underbart. Jag gjorde en macka som jag åt tillsammans med teet. Daisy och Pheobe kom in i köket. "Good morning, what are we going to do today?" Frågade dom. "We are going to visit your grandma and Louis will get to meet Eleanor, but don't say anything to him, it's a secret" Svarade Johannah. "Ok, Will April go with us?" Frågade Daisy. " If she want to, do you wan to April?" Frågade Johannah mig. Jag var faktiskt lite trött idag och ville ha lite ensamtid, sen ville jag inte heller störa deras lilla "familjetid". Eftersom att Louis aldrig verkar vara hemma borde de få vara med honom nu när han väl är det. "I don't know, I think I'll stay home, because I'm very tired and I don't want to "disturb" your time with the family" Svarade jag. "Okey, you don't need to go with us if you don't wan to" Sa Johannah och log stort. Hon verkade vara en så förstående mamma.  Dagen gick och nu skulle de åka till Johannahs föräldrar. Jag hade fått tillåtelse att göra i stort sett vad jag kände för i huset. Jag visste att de hade en massa instrument i källaren och besyämde mig för att tillbringa dagen där.

Louis Perspektiv


Vi satt i bilen påväg till mormor och morfar. Just idag hade jag inte så stor lust att åka dit, men jag gjorde det iallfall för att vara snäll. Min telefon vibrerade och jag tog upp den. Det stod 'Nialler' på skärmen. Jag låste upp telefonen och gick in på sms appen för att läsa vad han hade skrivit. 'Hi Lou! You and your family aren't home. right?' Läste jag. Jag skrev 'Yeah' Och tryckte på skicka. Kort efter det skickade Niall 'Ok, The boys and their girlfriends are here and I need some alone time to try to write some songs for the new album, can I borrow your house?'. 'Yeah, of course. April are home but I don't think she mind at all' Svarade jag. 'Thanks' Svarade Niall.

 

Niall's perspektiv


April. När Louis skrev att April var hemma tog mitt hjärta ett stort skutt. Det är något speciellt med April, hon är underbar. "Bye guys, I'll be at Louis house writing some new songs!" Ropade jag och gick ut genom dörren. Jag tog min bil och åkte till Louis hus. När jag kom till dörren hörde jag en massa ljud från en gitarr. Det lät riktigt bra. Jag knackade på dörren. Gitarren tystnade och jag hörde fotsteg. Dörren öppnades och jag möttes av två ljusblåa, härliga ögon och ett stort leende.

-----------------------------------------------------

Så det var kapitel 6! C: Förlåt om det tog tid och blev kort, men jag fick ju mina parkettplatser till den 14:e idag och har freakat ur hela kvällen C: NÄsta kapitel blir bättre hoppas jag C: God natt <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Moa Tomlinson - 5 november 2013 16:55

Hej hej! :3 har bestämt mig för att ta en paus från bloggplatsen ett tag, men jag finns på wattpad (wattpad.com eller wattpad appen) där jag skriver en fanfic som heter Unknown Brother. Det är såklart en 1D fanfic c; Mitt användarnamn på wattpad är M...

Av Moa Tomlinson - 31 oktober 2013 15:18

Då kommer del 9 c; hoppas ni har stått ut med väntan! och föressten, JAG ÄLSKAR STORY OF MY LIFE! <333 Kanske lägger ut en bild på baby jag sen bara för att, ni vet liksom story of my life c; Men det är bara ett kanske :3 -----------------------...

Av Moa Tomlinson - 31 oktober 2013 14:39

Hej! Här kommer ett litet länkbyte! (:  ------------------------------------------------------------                                          odstorys.blogg.se         Turn Your Face handlar om 19 åriga Zoe som lever ett rätt konstigt...

Av Moa Tomlinson - 30 oktober 2013 00:03


Jag är så sjukt ledsen att jag inte har skrivit, men jag har haft fullt upp hela lovet! :c men jag ska försöka skriva nästa del imorgon, jag lovar :3 det kommer en bild på några av mina presenter, men inte alla :3 men godnatt och håll tummarna på att...

Av Moa Tomlinson - 22 oktober 2013 18:28

Såå jag lovade ju att jag skulle skriva idag c: Men är lite out of ideas så kapitlet kanske blir kort och lika dåligt som det förra :/ Men iallafall hade jag No"provet"(familjequiz som min klass kallar det xD) idag och det gick väl bra antar jag :3 M...

Presentation


Är en tjej på (snart) 12 år som älskar One Direction och att skriva fanfics om dom (även om de inte alltid är så bra) C: Läs gärna, pöss pöss C:

Fråga mig

2 besvarade frågor

נυѕт ηυ

 Just nu skriver jag på fanficen No one gives a damn about me, except from you ^^ Skriver så ofta jag kan C: 

April är en 17 årig tjej som har ett hemskt liv. Hon blir misshandlad av sin pappa och har inga vänner i skolan. Allt detta började en dag för 7 år sen. Kommer hon någonsin lyckas fly och få ett bättre liv och lämna det förflutna bakom sig? Det får du veta om du läser C: 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14 15 16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<<
Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lucky Clover - Busy

Ovido - Quiz & Flashcards