Aworldfulloffanfics

Direktlänk till inlägg 22 oktober 2013

No one gives a damn about me, except from you del 8

Av Moa Tomlinson - 22 oktober 2013 18:28

Såå jag lovade ju att jag skulle skriva idag c: Men är lite out of ideas så kapitlet kanske blir kort och lika dåligt som det förra :/ Men iallafall hade jag No"provet"(familjequiz som min klass kallar det xD) idag och det gick väl bra antar jag :3 Men hur som helst ska jag inte tråka er med det och börja skriva^^

------------------------------------------

Aprils perspektiv

 

Louis ringde killarna som kom jättesnabbt. Alla flickvänner förutom Alexie var med. Jag hade ingen aning om var Alexie var, men hon var säkert någonstans och otrogen mot Harry skulle jag gissa, men vad vet jag? hon kanske inte är så hemsk trots allt. Men hursomhelst satt jag, Perrie, Danielle och Eleanor och pratade. De pratade mest om hur mycket de skulle sakna killarna när de är på turné. Jag tror att jag också kommer sakna dom, även fast jag bara har kännt dom i typ 3 dagar. Fizzy kom och ställde en flaska cola och glas på bordet framför oss. Jag tog ett glas och hällde upp lite cola i det. "April, can you come here for e second?" Ropade Niall från källaren. Jag tog mitt glas med cola och gick dit. "We have decided who will sing what. Can you listen and say what you think?" Frågade Niall. "sure" svarade jag och satte mig bakvänt (när man har ryggstödet vid magen) på en stol och killarna började sjunga. Det lät riktigt bra. Men just när Zayn började sjunga sitt första solo satte jag min cola i halsen och började hosta. Killarna slutade sjunga. "Was it really that bad?" Frågade Zayn. Jag lyckades till slut få ut ett "no, no, not at all" mellan hostningarna. "I just choked" sa jag när hostattacken var över. "oh, let's try again" Sa han. "I promise I won't drink cola" Fnissade jag. "Good" Svarade Zayn och log. Den här gången klarade de hela låten utan att jag avbröt. "So, what do you think?" Frågade Liam. "awesome" Log jag. Vi gjorde en massa high fives och sen gick vi upp till alla andra. "Oh, now I realize what I actually did" sa jag. "what?" Frågade Niall. "I wrote a melody for a song to a famous boyband" sa jag och Skrattade lite. "yeah you did" Sa Niall och log stort. "So, what are we doing now?" Frågade Harry. "Let's celebrate!" Sa Perrie som helt plötsligt stod bredvid Zayn och höll i hans hand. "That's a good idea" Svarade Louis. "I- I don't know" Sa jag och bet mig i underläppen. "why not? It'll be fun" Svarade Louis och tittade osäkert på mig. "I'm not 18 yet" Sa jag. "Oh.... But you don't have to drink and one of us can stay sober" Svarade Louis och sneglade på Liam. "Ok, sure" Sa jag. "I can stay sober, I don't usually drink anyways" Sa Liam. "thanks" Log jag. "Let's get ready!" Sa Eleanor. Jag och Fizzy gick till gästrummet där min chanel-klänning låg. Jag tog klänningen och drog den uppför min smala kropp. Klänningen var fortfarande lite för stor, men det spelade ingen roll. "What do you want me to do with your hair?" Frågade Fizzy och log stort. "Surprise me" Log jag tillbaka. "Ok, I'll be right back" Sa hon och gick ut ur rummet. Några minuter senare kom hon tillbaka med en locktång. Hon lockade mitt hår  och gav mig ett par diamantörhängen som passade till klänningen. Jag kollade mig e spegeln och om jag ska erkänna såg det inte helt hemskt ut. Jag gick ut ur rummet och in i vardagsrummet där alla väntade på mig. När jag kom in i rummet vart det helt tyst och alla stirrade på mig. "What? Please don't say i show one of my boobs or something" Sa jag och tittade ner för att se om jag såg nåt konstigt, men nej, ingenting. "No, you are just very beautiful" Svarade Niall, men han släppte inte blicken ifrån mig. "Umh, thank you, let's go" Sa jag. Vi gick ner till hallen och jag tog på mig mina vita, men en aning smutsiga converse. "Bye Fizzy, see you later" Sa jag och gav henne en kram. "thanks for the help" fortsatte jag. "Bye and no problem, you deserve it" Sa hon och log stort. Vi gick ut till bilen och Louis körde dit. Det var en stor klubb men en massa folk och hög ljudnivå. Louis och Niall gick och satte sig i baren direkt och beställde shots. Jag, Danielle, Perrie och Eleanor gick till en yta med lite mindre folk och dansade. Louis kom med en drink till Eleanor. "Thank you Lou" Sa Eleanor och gav honom en puss på kinden. "I think I want a drink too" Sa Perrie. "Me too, be right back" Sa Danielle och de två gick iväg för att beställa varsin drink. Jag var faktiskt inte "suktad" alls, jag hade aldrig varit intresserad av alkohol och sånt där. Kvällen gick och vi hade riktigt kul. Jag ville komma ut och få lite frisk luft, så jag bestämde mig för att gå ut några minuter. Jag letade reda på Liam och hittade honom sittandes i en soffa och dricka cola. "I'll go out for a couple of minutes, i'll be back soon" Sa jag. "Ok" Svarade han och log. Jag gick mot dörrarna, men precis när jag skulle öppna en av dom kände jag en hand på min axel. "Where do you think you're going you little naughty girl?" Hörde jag en röst säga. Jag vände mig om och där stod en lång kille och lukten av öl och annan alkohol var stark. Han tog tag i min arm och drog mig närmare sig. "Out, let me go" Sa jag och försökte dra mig loss, men hans grepp var för starkt. "Not before you give me what I want" Sa han. Jag förstod PRECIS vad han ville, och jag tänkte inte gå med på det. "No!" Sa jag högt och slet ännu hårdare, men jag kom fortfarande inte loss. Han tog ett ännu hårdare grepp om min arm, det gjorde riktigt ont, och drog mig mot toaletterna. "No! Let me go, I don't want to be with you!" Skrek jag, fast inte jättehögt. "April?!" Hörde jag någon ropa och jag tittade omkring för att se vem det var.

--------------------------------------------------------------------

Ledsen för jättekort kapitel! :C Men jag hade verkligen inga idéer :C Mer kommer snart iallafall! Men vill bara varna er för att vissa ord blir fel, men jag hinner inte med mig själv när jag skriver, så det blir helt fel xD

Här kommer den slutgiltiga låten som ni säkert har hört en miljon (säkert fler) gånger C;

Hare bra och glöm inte att story of my life kommer ut om 6 dagar C: Fyller år om 7 dagar, men ni behöver inte bry er C; Ska försöka lägga upp bilder på presenter eller nånting, vi får se C;


 
 
Elin

Elin

26 oktober 2013 21:03

Cool blogg! men skulle du vilja köra ett länkbyte med min novellblogg (http://storyofod.devote.se)och om du vill det så skicka en kommentar till mig eller skriv på kik där jag heter ElinHess

http://Storyofod.devote.se

Moa Tomlinson

27 oktober 2013 09:10

Tack! Och Aa, vi kan göra ett länkbyte c;

 
Elin

Elin

27 oktober 2013 12:05

Länkat dig nu! :D

http://Storyofod.devote.se

Moa Tomlinson

29 oktober 2013 23:59

Länkar imorn! Har haft fullt upp, men imorn, jag lovar c:

 
Mrs Nellie Directioner

Mrs Nellie Directioner

27 oktober 2013 13:11

Mer mer mer mer mer!!!!

http://Heynoveller.blogg.se

Moa Tomlinson

29 oktober 2013 23:59

Det kommer mer snart! C:

 
Bella

Bella

30 oktober 2013 22:02

Hej! Skulle du vilja göra ett länkbyte med mig? :)
Skicka en kommentar på min blogg isåfall! Välkommen :)

http://www.novelmaniac.blogg.se

Moa Tomlinson

4 november 2013 08:17

Vi får se, har inte tid just nu, mm senare kanske (;

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Moa Tomlinson - 5 november 2013 16:55

Hej hej! :3 har bestämt mig för att ta en paus från bloggplatsen ett tag, men jag finns på wattpad (wattpad.com eller wattpad appen) där jag skriver en fanfic som heter Unknown Brother. Det är såklart en 1D fanfic c; Mitt användarnamn på wattpad är M...

Av Moa Tomlinson - 31 oktober 2013 15:18

Då kommer del 9 c; hoppas ni har stått ut med väntan! och föressten, JAG ÄLSKAR STORY OF MY LIFE! <333 Kanske lägger ut en bild på baby jag sen bara för att, ni vet liksom story of my life c; Men det är bara ett kanske :3 -----------------------...

Av Moa Tomlinson - 31 oktober 2013 14:39

Hej! Här kommer ett litet länkbyte! (:  ------------------------------------------------------------                                          odstorys.blogg.se         Turn Your Face handlar om 19 åriga Zoe som lever ett rätt konstigt...

Av Moa Tomlinson - 30 oktober 2013 00:03


Jag är så sjukt ledsen att jag inte har skrivit, men jag har haft fullt upp hela lovet! :c men jag ska försöka skriva nästa del imorgon, jag lovar :3 det kommer en bild på några av mina presenter, men inte alla :3 men godnatt och håll tummarna på att...

Av Moa Tomlinson - 21 oktober 2013 16:42


Tydligen kan man inte ha kinesiska tecken i inlägget :c så ni får en bild istället c; (ha ritat på min hand) ...

Presentation


Är en tjej på (snart) 12 år som älskar One Direction och att skriva fanfics om dom (även om de inte alltid är så bra) C: Läs gärna, pöss pöss C:

Fråga mig

2 besvarade frågor

נυѕт ηυ

 Just nu skriver jag på fanficen No one gives a damn about me, except from you ^^ Skriver så ofta jag kan C: 

April är en 17 årig tjej som har ett hemskt liv. Hon blir misshandlad av sin pappa och har inga vänner i skolan. Allt detta började en dag för 7 år sen. Kommer hon någonsin lyckas fly och få ett bättre liv och lämna det förflutna bakom sig? Det får du veta om du läser C: 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14 15 16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<<
Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lucky Clover - Busy

Ovido - Quiz & Flashcards