Aworldfulloffanfics

Direktlänk till inlägg 19 oktober 2013

No one gives a damn about me, except from you del 7

Av Moa Tomlinson - 19 oktober 2013 16:18

Då kommer del 7 C: Enjoy! :D

-------------------------------------------------------

Aprils perspektiv

Jag öppnade dörren och var förvånad över att Niall stod där utanför. Jag kunde inte låta bli att le, även fast jag förstod att han var där för att träffa Louis. "Umh, Louis isn't home" Sa jag och bet mig i läppen. "i know, I came here to play some guitar, you don't mind, do you?" Svarade Niall. "Umh, no of course not, but why don't you play at home?" Frågade jag. "The boys are so loud, we live toghether" Svarade han och log. "Oh, okay" Log jag tillbaka. Niall gick in och stängde dörren bakom sig. "Oh, and by the way, I heard you play guitar, it sounded awesome" Sa han och log stort. "Thanks" Svarade jag och tittade ner på mina fötter. Jag kände att mina kinder blev varma. Rodnade jag verkligen? Antagligen. Jag gick tillbaka till källaren och Niall följde efter. "Which song did you play?" Frågade Niall. "Umh, i wrote it myself, but it hasn't got a name and lyrics yet" Svarade jag. "Play it for me" Log Niall och satte sig på en av sofforna som stod i källaren. Jag tog gitarren som jag hade spelat på tidigare och satte mig i soffan jag med. Jag började spela lite lätt på strängarna och sedan började jag spela min lilla ”låt” utan text. ”Wow, that was Amazing” Log Niall när jag hade spelat klart. ”Let me try” Sa han sedan. Sedan började han spela, precis likadant som jag hade gjort. ”Wow, you just looked at my fingers the whole time and now you can play the whole song, that’s what I call awesome” Sa jag. “Aw, thank you, and now it’s my turn to play a song” Svarade han och log stort. “Ok” Fnissade jag. Niall började spela en melodi på gitarren.

”Your hand fits in mine

Like it's made just for me

But bear this in mind

It was meant to be

And I'm joining up the dots

With the freckles on your cheeks

And it all makes sense to me”

 

Började han sjunga. Hans röst var helt fantastisk. Min blick fastnade på hans vackra ansikte, han hade världens största leende. Jag blev varm i hela kroppen när jag såg det. Jag märkte inte ens att han slutade spela, jag var helt borta. ”April?” Frågade Niall och då kom jag tillbaka till verkligheten. ”Oh, sorry” Log jag. ”Did you like it?” Frågade han. ”I loved it” Svarade jag. ”But your voice, I loved it more” Fortsatte jag och bet mig i läppen. Nialls kinder blev lite röda. ”Thanks” Sa han lågt. ”Can you help me with a new song?” Frågade han. “Sure, but I’m not that good at sing” Log jag. “Doesn’t matter” Svarade han och log stort han med. Han spelade på några strängar på sin gitarr. Det lät riktigt bra. ”Let me try” Log jag. Jag tog min gitarr och spelade som Niall hade gjort och lite till.

Baby you've got me sick,

I don't know what I did,

Need to take a break and figure it out, yeah”

 

Sjöng han och log. “That’s good, now we need something more” Log jag. Jag fortsatte och spela och Niall sjöng mer. Till slut kom vi på en hel låt. ”Let me try” Sa jag och la ner min gitarr. Niall tog upp sin och började spela.

Baby you've got me sick,

I don't know what I did,

Need to take a break and figure it out, yeah

Got your voice in my head

Saying let's just be friends

Can't believe the words came out of your mouth, yeah

I'm trying to be okay,

I'm trying to be alright

But seeing you with him,

Just don't feel right,  

And I'm like

 (Ow! )

Never thought it'd hurt so bad

Getting over you-oo and (Ow! )

You're giving me a heart attack,

Looking like you do-oo

Cause you're all I ever wanted,

Thought you would be the one that's (Ow! )

Giving me a heart attack

Getting over you-oo

 (Yeah)

Baby now that you're gone

I can't stand dumb love songs

Missing you is all I'm thinking about, yeah

Everyone's telling me

I'm just too blind to see

How you messed me up I'm better off now, yeah

I'm trying to be okay,

I'm trying to be alright

But seeing you with him,

Just don't feel right,

And I'm like (Ow! )

Never thought it'd hurt so bad

Getting over you-oo and (Ow! )

You're giving me a heart attack,

Looking like you do-oo

Cause you're all I ever wanted,

Thought you would be the one that's (Ow! )

Giving me a heart attack

Getting over you-oo

Ohhhhhhh

Yeah every time look like that

Ohhhhhhh

You're giving me a heart attack

But seeing you with him,

Just don't feel right,

And I'm like (Ow! )

 

Never thought it hurt so bad

Getting over you-oo (And Ow! )

You're giving me a heart attack,

Looking like you do-oo

Cause you're all I ever wanted,

Thought you would be the one that's (Ow! )

Giving me a heart attack

Getting over you-oo (Ow! )

 (Yoooooouuuuu)

You're are all I ever wanted (Ow! )

 (Yeeaahhhhhhh)

Yeah every time you look like that (Ow! )

 (C'mon)  

You're all I ever wanted (Ow! )

You're giving me a heart attack! Ow!”

 

Sjöng jag. ”And you said you couldn’t sing, that was amazing” Sa Niall. “Haha, thanks” Skrattade jag. “So, the song is done. What should we name it?” Frågade han. “Heart attack?” Frågade jag. “Yeah” Svarade han och log stort. Vi tittade in i varandras ögon och mitt hjärta bankade jättesnabbt. ”I’ve never noticed you had that amazing, blue eyes” Sa Niall lågt. Mina kinder hettade till. ”Your eyes are blue and amazing too” Svarade jag. Det blev en pinsam tystnad som sedan bröts av att dörren öppnades. ”We’re home!” Ropade Louis. Jag la tillbaka gitarren där jag hade tagit den och gick ut till hallen. ”Hi” Log jag. Fizzy gav mig en kram. Jag såg att Louis höll hand med en tjej med långt, brunt hår. Hon var jättevacker. ”April this is my girlfriend Eleanor, Eleanor this is April” Log Louis stort. ”Hi” Sa Eleanor och log stort. ”Hello” Svarade jag och log stort jag med. ”April, is Niall here?” Frågade Louis. ”Yeah, he’s in the basement” Svarade jag. Just då kom Niall upp från källaren. ”Lou, we have a song for the next album” Sa han och log stort. ”And hi Eleanor” Fortsatte han. ”Hi” svarade Eleanor och log stort. ”Oh, let me hear” Sa Louis. Niall tog sin gitarr. ”Do you wanna sing April?” Frågade han mig. ”Sure” Sa jag och log. Han började spela på gitarren och jag började sjunga. Vi körde hela låten. ”Awesome” sa Louis. ”Your voice is awesome too” Sa Fizzy som också var kvar i hallen. ”What’s the name of it?” Frågade Eleanor. ”Heart attack” Svarade jag och Niall samtidigt och båda log stort. ”Let’s call the rest of the boys so they can come and hear it” Sa Louis och tog upp sin telefon.

----------------------------------------

Det var då kapitel 7, hoppas ni gillade det C: Förlåt om det blev kort och alldeles för mycket sång, Men jag kände bara för att göra ett sånt kapitel :3 Tror ni att något kommer hända mellan Niall och April? (; Fortsätt gärna att läsa och kommentera vad ni tycker, älskar att läsa era kommentarer! C:

Nästa del kommer nog snart hoppas jag (:

 
 
1dfanficsworld

1dfanficsworld

19 oktober 2013 20:02

Super super mega bra!! Jag tror att det kommer att hända något mellan Niall och April (: bra jobbat Moa!

http://1dfanficsworld.blogspot.se

Moa Tomlinson

19 oktober 2013 22:03

Taack så mycket, ja vi får se vad som händer (; din fanfic är också superbra! :D pöss :*

 
Ingen bild

Camilla

20 oktober 2013 20:51

Super bra!!!
Ett tips: kan du tänka på att ha lite mellanrum mellan texterna så det inte ser ut som en stor klump med text.
PS. Det är inget fel på din text om du förstår vad jag menar......

Moa Tomlinson

20 oktober 2013 22:20

Förlåt, är lite trög xD menar du att jag ska skriva annat än bara texter eller? :0 fattar inte D: men tack för att du säger vad du tycker (:

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Moa Tomlinson - 5 november 2013 16:55

Hej hej! :3 har bestämt mig för att ta en paus från bloggplatsen ett tag, men jag finns på wattpad (wattpad.com eller wattpad appen) där jag skriver en fanfic som heter Unknown Brother. Det är såklart en 1D fanfic c; Mitt användarnamn på wattpad är M...

Av Moa Tomlinson - 31 oktober 2013 15:18

Då kommer del 9 c; hoppas ni har stått ut med väntan! och föressten, JAG ÄLSKAR STORY OF MY LIFE! <333 Kanske lägger ut en bild på baby jag sen bara för att, ni vet liksom story of my life c; Men det är bara ett kanske :3 -----------------------...

Av Moa Tomlinson - 31 oktober 2013 14:39

Hej! Här kommer ett litet länkbyte! (:  ------------------------------------------------------------                                          odstorys.blogg.se         Turn Your Face handlar om 19 åriga Zoe som lever ett rätt konstigt...

Av Moa Tomlinson - 30 oktober 2013 00:03


Jag är så sjukt ledsen att jag inte har skrivit, men jag har haft fullt upp hela lovet! :c men jag ska försöka skriva nästa del imorgon, jag lovar :3 det kommer en bild på några av mina presenter, men inte alla :3 men godnatt och håll tummarna på att...

Av Moa Tomlinson - 22 oktober 2013 18:28

Såå jag lovade ju att jag skulle skriva idag c: Men är lite out of ideas så kapitlet kanske blir kort och lika dåligt som det förra :/ Men iallafall hade jag No"provet"(familjequiz som min klass kallar det xD) idag och det gick väl bra antar jag :3 M...

Presentation


Är en tjej på (snart) 12 år som älskar One Direction och att skriva fanfics om dom (även om de inte alltid är så bra) C: Läs gärna, pöss pöss C:

Fråga mig

2 besvarade frågor

נυѕт ηυ

 Just nu skriver jag på fanficen No one gives a damn about me, except from you ^^ Skriver så ofta jag kan C: 

April är en 17 årig tjej som har ett hemskt liv. Hon blir misshandlad av sin pappa och har inga vänner i skolan. Allt detta började en dag för 7 år sen. Kommer hon någonsin lyckas fly och få ett bättre liv och lämna det förflutna bakom sig? Det får du veta om du läser C: 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14 15 16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<<
Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lucky Clover - Busy

Ovido - Quiz & Flashcards